Har äntligen internet!

Godkväll, har äntligen skaffat internet i huset nu, och en hemtelefon! Det enda som fattas nu är möblerna :)

Tisdag: Jag vaknade tidigt för att fixa min lillasyster inför hennes skola, medans min skulle börja klockan halv ett. När jag var påväg till skolan så testade jag ta en genväg, och jag gick och gick och tillsist kom jag fram, och det var så att min skola har 4 "nivåer" 1,2,3 & 4 ESO. Alla 96:or (alltså jag också) går i 3 ESO. Och på onsdagen så var det samling för alla som gick i 1 & 2 ESO, medans jag skulle samlas med min klass på torsdagen.

Onsdag: Jag gick till klockan kvart i 1 och gick runt där utan att veta till vilket klassrum jag skulle gå till, jag frågade 3 personer men fattade inte vad dom sa.. Men till sist hittade jag. Det var visst 4 andra nya också! Allt gick bra, vi fick vårt schema och sen gick alla hem.

Torsdag: Idag var det som en vanlig skoldag, och här i Spanien har man med sig en egen macka och dricka till lunch. Jag blev kompis med två tjejer i min klass och på rasten så presenterade dom min för deras kompisar och det var typ 50 pers! Men alla här är jättesnälla och hjälper mig med allt.

Fredag: Jag vaknade och när jag var på väg ut så

hände samma sakn nästan, jag köpte popcorn i cafeterian för 3,50kr! Men den var inte så god, det var typ friterade popcorn eller något haha :)
På kvällen så åkte jag, mamma och min lillaysyster till ett shoppingställe som ligger ganska nära vårt område där vi bor, ställer heter "Plaza Mayor". Vi köpte en massa kläder, en skolvska av märket "Roxy", det är typ som märket Puma i Sverige. Orkar inte fota allt jag köpte men allt kostade minst 3000kr!

Igår (lördag) så åkte vi till en anna stad som heter "Marbella". Vi var där förra året när vi var på besök här i Malaga. Vi åt, och sedan gick jag in en affär där jag köpte en jättefin kofta som det stod L♥VE på, med stora bokstäver :)

Imorgon är det skola! Bloggar imorgon om du det gick, eftersom att jag har internet hemma! :D

pussaaaaaaaaar!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Riktigt snygg blogg! :)

2010-09-24 @ 20:15:33
URL: http://johannaaolsen.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Kul sida! Det märks att du gillar att skriva!

2012-01-12 @ 22:58:33
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback