Kladdkaka med marshmallows!

Hejsan alla söta bloggläsare!
Min nya design är 90% klar, det är bara några småsaker som behövs göra :)

Men idag har jag bakat en ny sak, som jag aldrig har bakat förut.
En kladdkaka med marshmallows och choklad som fyllning! Resulltatet blev sk*t gott! :D
Eftersom jag hållde på och ladda min kamera så kunde jag inte ta bilder när jag gjorde den, men i slutet så fotade jag :)

Fyllningen, mörk choklad:




Marshmallowsen:



När kladdkakan är ur ugnen:



Med fyllning:




Och så med grädde :):



Eftersom min lillasyster inte ville ha den med marchmallows så hällde jag det på halva :)

Här har ni receptet, ni som vill vet hur jag gjorde den här goda annorlunda kladdkakan :)


RECEPT PÅ KLADDKAKA MED MARSCHMALLOWS OCH MJÖLKCHOKLAD
Det här behövs:
100 g smör eller margarin
100 g mjölkchoklad, Marabou
2 ägg
1½ dl socker
2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 kmr salt
Topping:
1 dl minimarshmallows eller stora som klipps i bitar
(tänk på att dom blir större i ungen ;)
100g mjölkchoklad/mörkchoklad
Servera med:
glass
Ugn: 175°

Gör så här:
1. Smält smöret och chokladen tillsammans i bitar i en kastrull på svag värme under omrörning.
2. Vispa ägg och socker pösigt i en skål. Rör i mjöl blandat med bakpulver och salt och smörblandningen.
3. Kläm fast ett bakplåtspapper i botten på en form som är 24 cm i diameter och häll i smeten. Grädda i 15 minuter.
4. Ta ut kakan pch strä på marchmallows och grädda i 5 minuter till. Låt kakan kallna.
5. Smält chokladen i vattenbad. Ringla den smälta chokladen över kakan. Servera med glass.
OBS: Igentligen stod det i receptet att man skulle ha mjölkchoklad, men jag hade i mörkchoklad, för annars så skulle det blir för sött och inte så gott.

Den är värt att testa om man vill baka någonting nytt och gott :)

pussaaaaaaar
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback