Snöstorm idag

Jag skrev ju om det igår också, att det skulle bli kallare, men jag märker ingen skillnad, bara att det snöar mycket! Och det har snöat hela dagen! Och så kommer det att bli en jättestor snöstorm här i Märsta!
Okej men idag så hade jag SO hela dagen, shit vad jobbigt!
Vi började dagen med att släcka lampan och sitta/ligga och lyssna på när radio P8 berättar om en brand på ett discotek 1998 (tror jag) i Göteborg, fan vad synd, 63 ungdomar dog! Det står tilloch med på wikipedia!
Tycker synd om dom som var där, för vissa som överlevde har t.o.m tagit självmord för dom inte orkar leva!

Efter det så läste vi om den franska revolutionen.. Och har prov på det på fredag, man ska skriva en berättelse, som om man var där och berätta "hur det kändes" (?) och "vad man tänkte" (?) o.s.v, fattar inget, hur ska man veta hur det kändes? ser jag ut som 200 år eller?

Sista timmen börjkade vi med att kolla på en 9-minutersfilm på youtube, om en kille som säger att dom i Sverige är dumma och dom i i-länderna kan mer.. Efter det så kollade vi på en film om Afrikas största stad, Kairo! Fast det verkade mer som Indien, för alla var araber och dom typ snacka mycket om Indien och så.

Nus ka jag äta mellanmål :)

Pussaaaar
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback