Tillbaks igen!

Shu! tillbaks igen, hade en blogg med en kompis nneliaesarr.blogg.se. Men orkade inte dela blogg så nu har jag en egen blogg, är utomlands nämligen i Spanien, Barcelona. Saknar alla mina kompisar i Sverige. Idag så har jag itne gjort så mycket, jag åker ju hit nästan varje år så jag vet hur allt ser ut och vart allt ligger det är så stressigt just nu för .. nej det var inget :)
Jag tycker att det är jobbigt att blogga men det är roligt att läsa sen och komma ihåg sina minnen som man kanske har glömt! :).
Ja juste glömde säga att tandställningen gick sönder här i Spanien, tråden bara åkte ut, asså jag hann inte gå till tandläkaren i Sverige så vi gick en en tandläkare här i Spanien och det blev ganska dyrt, för det är ju en privat tandläkare :P
Vad många inte vet är att det finns olika små "språk" i Spanien, inte bara Spanska, det stör jag mig på! Här i Barcelona så pratar man också Catalan i Catalunya eftersom Barcelona är Catalunya, det liknar inte ett dugg spanska! Det är mer en blandning mellan franska och spanska. Men orkar inte skriva mer nu , puss :) <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback